سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت در طبیعتهای فاسد، سودی نمی بخشد. [امام هادی علیه السلام]
 
چهارشنبه 99 اردیبهشت 10 , ساعت 10:33 صبح

مهمترین تاثیر گیاهان دارویی بر مو

گیاهان دارویی بر تمامی جنبه های زندگی بشر امروز تاثیر بسیار شگفت انگیز دارند.امروزه نقش این گیاهان در صنایع غذایی،داروسازی، صنعتی و آرایشی- بهداشتی غیر قابل انکار است.پوست و مو، جایگاه بسیار بالایی در سلامت و زیبایی انسان دارند، انسان ها سالیانه بودجه زیادی برای سلامت ، زیبایی پوست و مو خود هزینه می کنند. گیاهان دارویی به دلیل داشتن مواد موثره بالا، ارگانیگ و عدم دستکاری بشر نقش کلیدی برای سلامت، مراقبت و درمان مشکلات مو ایفا می کنند. بنابراین ما در ادامه این مطلب به بررسی تاثیر گیاهان دارویی بر مو خواهیم پرداخت.

گروه بازرگانی ملکی به عنوان یکی از اصلی ترین گروه های فعال در زمینه فروش عمده گیاهان دارویی این افتخار را دارد که به ارائه و عرضه مستقیم تمامی گیاهان دارویی در ایران و خاورمیانه بپردازد.شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شیوه فروش با مشاورین ما در تماس باشید.

1- آلوئه ورا

فواید استفاده از آلوئه ورا برای تقویت مو

این گیاه حاوی ویتامین های C، B1، B2، B6،E و کلسیم، اسید فولیک، منیزیوم، سدیم، مس، کروم و روی، می باشد.  هم چنین مواد قندی مانند گلوکز، سلولز و آنزیم هایی مانند کاتالاز، آمیلاز، و اکسیداز دارد. با توجه به مقدار بسیار بالای مواد مغذی در این گیاه برای مراقبت از پوست و مو بسیار کاربردی است. آلوئه ورا به عنوان یکی از اصلی ترین گیاهان برای تاثیر گیاهان دارویی بر مو قرار میگیرد.سوزش، التهابات و خارش پوستی را برطرف می کند. باعث رطوب پوست و مو می شود.موهای خشک و آسیب دیده را ترمیم می کند. باعث افزایش رشد مو می شود. شوره و عفونت های پوستی را برطرف می کند. امروزه ازژل آلوئه ورا در شامپوهای مراقبتی مو، توسط برندهای بسیار معروف استفاده می شود.

تاثیر گیاهان دارویی بر مو

اصلی ترین تاثیر گیاهان دارویی بر مو

طرز استفاده ازژل آلوئه ورا برای تهیه ماسک مو: 3 قاشق ازعسل، 2 قاشق روغن نارگیل را به همراه 5 قاشق از ژل آلوئه ورا را مخلوط کرده و به تمام قسمت های ساقه و ریشه مو خود بمالید . سپس موهای خود را با یک پلاستیک یا کلاه پوشانده و بعد از 40 دقیقه شست و شو دهید.

2-  تاثیر روغن اسطوخودوس برای مو

اسطوخودوس گیاهی است به ارتفاع حدود 60-30 سانتی متر، برگ های آن باریک و دراز، متقابل، سبزرنگ، بوی آن بسیار مطبوع و طعم آن تلخ است. ترکیبات اسانس آن شامل ژرامبول، لینالول آزاد، اسید والریک و اسید بوتیریک می باشد. اسانس آن از تقطیر گل و سرشاخه های آن به دست می آید. به دلیل ترکیبات موثره در روغن و اسانس آن این گیاه برای رشد مو بسیار مفید است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ